TOTH STUDIO Galéria

AKTUÁLIS INFO:

Jelenleg a Galériában is szünetet tartunk, új témákkal és színekkel készülünk, addig türelmeteket kérjük!

Rajzok 2006-tól kezdve a TOTH STUDIO blogon >>

Legfrissebb képek Instagramon: @atkariminigolf

FRESH INFO:

Pause in Gallery also, new topics coming, thank you for having patience!

Drawings from 2006 on TOTH STUDIO blog >>

Fresh pictures on Insta: @atkariminigolf

1991. január 11-én születtem. A csodálatos Fehérvárcsurgón nőttem fel. A Pápai Református Kollégium Gimnáziumában kitűnőre érettségiztem. Tájépítész és Kertművész Master of Arts egyetemi végzettségem van. Férjemmel, aki szintén tájépítész, a Mátra lábához költöztünk. Atkáron megteremtettük új otthonunkat; majd megterveztük és létrehoztuk a Tóth Stúdiógalériát, mely műhely és kiállítótér egyben. Önnek lehetősége van személyesen találkozni velem munka közben.

Fontos számomra, hogy egy általam létrehozott rajz vagy festmény ábrázoljon valamilyen konkrét, létező tárgyat. Azt tartom igazán komoly, elismerésre méltó rajztudásnak, ha valaki valóban képes felismerhetően, esztétikusan lerajzolni a valóságot, akár a legegyszerűbb eszközökkel is. Ezért minden nap törekszem rá, hogy egyre ügyesebb legyek. (Mielőtt félreértés történne tisztázzuk: például Maurer Dóra is le tudja rajzolni a valóságot felismerhetően, esztétikusan, a legegyszerűbb eszközökkel, nézzék meg korai munkáit.)

Magabiztosságot ad, hogy a munkám kézzel fogható, valódi tárgyakat eredményez. Továbbá határozottságot ad, hogy a számítógépes munkával ellentétben, itt nincs visszavonás gomb. Legfontosabb példaképem Paul Cezanne. Természetesen az általa teremtett képi világot is vonzónak találom, de elsősorban kitartó és állhatatos napi rendszerességű munkája az, amit követendőnek tartok. Ezért minden nap dolgozom a rajzaimmal. Létrehozok újakat, és folyamatosan elemzem a korábbi munkáimat. Keresem az irányt, hogy merre tovább?

Így jutottam el az ételrajzokhoz is. Megfigyeltem, hogy a korábbi munkáim között kiemelkedőek az asztali terítéket ábrázoló rajzok. Élvezettel tölt el, ha lerajzolhatok egy poharat, egy almát, egy üveg lekvárt. A legegyszerűbb, hétköznapi tárgyakat kedvelem legjobban, melyekkel nap, mint nap találkozom sütés-főzés során a konyhában. Továbbá kedvelem a nosztalgikus hangulatú tárgyakat, ezeket többnyire dekorációnak használom az otthonunkban, a legtöbbet Tóthmama hagyta rám. Kifejezetten törekszem rá, hogy a rajzaimnak ne legyen a filozófia eszköztárával értelmezhető tartalma. Szeretem ami egyszerű.

További példaképeim munkái közül egy-egy rövid ideig tartó vizuális korszakot tudok kiemelni, jellemzően az 1900-es évek elejéről. Érdekes módon nem a művészettörténészek által jelentősnek tartott munkáik, hanem egy-egy kisebb, spontánabb gyakorlat ragadta meg figyelmemet tőlük: Berény Róbert, Bornemisza Géza, Czigány Dezső, Ferenczy Valér, Fényes Adolf, Kmetty János, Nagy Oszkár, Orbán Dezső, Patkó Károly, Romek Árpád, Schönberger Armand, Tihanyi Lajos, Ziffer Sándor. 

Ha színeket használok, mindig tudatosan, előre megfontolt szándékkal teszem. Ebben nagy segítségemre van, hogy az egyetemi időszak alatt évekig kutattam a környezetünkben lévő színek pszichológiai hatását. Tanulmányomban kiemelten foglalkoztam a vörös színnel, és országos díjat nyertem. Időközben, szinte mellékesen, az összes többi színnel kapcsolatos tudásanyag is az agyamba vésődött. Az ételrajzolás kapcsán mindig a témához és a célhoz passzoló, karakteres színösszeállításokat használok.


TOTH STUDIO

itt minden rajz eredeti és egyetlen